Dovlecei, Rosii

Ce-am mai gatit – Mini-Pizza cu Chutney de Rosii

Pizza

Din seria de exemple culinare “asa nu dar hai ca merge”, va impartasesc astazi o asemenea zi din viata mea, zi care a trecut totusi cu bine multumita condimentelor si unor principii Ayurvedice bine indesate in cotloanele mintii mele.

Ocazional mai calc si eu prin strachini cu alimentatia, insa si atunci caut sa respect cat de cat sfaturile Ayurvedice pentru o hrana cat mai echilibrata. Asa stau lucrurile si cu Pizza pe care nu o pregatesc decat arareori, doar asa, de fandoseala. Cred ca tot citind una alta pe blog ati retinut ca treaba cu drojdia nu e deloc ok pentru nici o tipologie, deci nici aluaturile care contin drojdie nu sunt bune pentru sanatate. Insa cum sa faci Pizza fara drojdie? Bine, se poate, insa iti cam raman dintii in ea.

Asadar, cu ocazia unei scurte perioade de rebeliune culinara, am comis din nou Pizza. Numai ca de data asta, fiindca era prea plictisitoare intalnirea cu o Pizza obisnuita, am facut niste mini-pizze in forme de briose si de mini-tartitze, invelite frumusel in hartie de briose.

Cu aluatul nu e mare schepsis, toata lumea stie sa-l faca. Pentru topping/umplutura am cautat sa evit combinatii nepotrivite pentru Pizza, de genul boabe de porumb cu mazare, ori ananas si legume. Ca sa fie cat mai echilibrat, am folosit bucatele de dovlecel, rondele de ceapa verde, 2-3 bucatele de masline, totul presarat cu un strop de sare, turmeric si pulbere de Curry.

Si pentru ca ne-am intors de la parinti, dupa Paste, cu doua “caramizi” de cascaval de Dobrogea, am ras si putin cascaval pe deasupra, chiar inainte sa le scot pe doamnele pizzuline din cuptor .

Ca sa completez cumva meniul, sa echilibrez uscaciunea excesiva data de Pizza, am comis si un Chutney de Rosii cu ceapa verde, pentru ca era hipersimplu de facut si rapid. Si uite-asa am facut-o lata in stil cat mai Ayurvedic. Ne-a picat totul foarte bine si a fost o masa echilibrata, iar excesul de rosii nu s-a facut simtit pentru ca Chutney-ul era bine impanat cu condimente si pentru ca nu mancam prea des rosii.

Chutney de rosii_

Ne-am si distrat la maxim la etapa desprinderii hartiilor de briose de pe mini-pizze, care se incapatzanasera sa stea bine lipite, asa ca am completat meniul si cu un pic de celuloza🙂. Ulterior, la tura a doua, nemaifiind asa de uscate, am reusit sa desprindem hartiile, dar tot ne-am amuzat pe cinste. Si uite-asa a trecut ziua de rebeliune culinara pe care probabil ca o s-o mai repetam candva, peste vreo jumate de an…

Discussion

3 thoughts on “Ce-am mai gatit – Mini-Pizza cu Chutney de Rosii

  1. 🙂 Abia astept! Yammi!!!

    Posted by emacondurache | 30 May 2013, 7:31 PM
  2. Arata bine “rebeliunea”:) Vreau si eu un cosulet (de rebeliune)!!!

    Posted by ema | 26 May 2013, 7:20 PM
    • Ok. Am notat. Deja incepe sa prinda contur binisor lista cu “de facut” pentru cand vii in vizita🙂

      Posted by cloudpearl | 26 May 2013, 8:55 PM

Intrebari si Comentarii

Introdu adresa ta de email ca sa primesti notificari cand postez retete si articole noi.

Join 7,344 other followers

BUCATARIE INDIANA VEGETARIANA PE Facebook

CATEGORII DE ARTICOLE

CE VA PLACE CEL MAI MULT

LINKURI INTERESANTE

ARHIVA

Vizite pe Blog

  • 1,928,662 vizite

CALENDAR

May 2013
S M T W T F S
« Apr   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
