Ardei & Gogosari, Linte, MENIURI, Orez

Lunch – sugestia 4

SugestieLunch_Kitcheri+SalatadeArdeiCopti

Dragii mei, astazi va invit sa va hraniti Tridoshic cu un meniu simplu si foarte gustos, care noua ne place foarte mult. Am combinat un Masoor Dal Kitcheri cu o Salata de Ardei Copti. Kitcheri este o hrana extrem de echilibrata si echilibranta pentru toata lumea, este usor de preparat si mai e si buna la gust. Ar fi bine sa invatati sa iubiti aceasta hrana pentru ca face mari servicii organismului si armonizeaza toate structurile: fizica si subtile. Daca nu va place Kitcheri, care este Sattvic (pur), atunci aceasta este o indicatie ca aveti atractie spre hrana Rajasica sau, si mai rau, Tamasica, si ar fi bine ca, daca doriti sa fiti plini de energie si sanatosi, sa va educati simturile invatandu-le sa agreeze hrana Sattvica.

Am schimbat putin ingredientele de la Masoor Dal Kitcheri: am folosit doar seminte de mustar si am adaugat un baton de scortisoara la Tarka, pentru mai multa savoare si ca sa dea un mic zvac la Kitcheri. In plus, l-am facut un pic mai zemos pentru ca este mai potrivit cu anotimpul Vata in care ne aflam acum (toamna).

Salata de Ardei Copti A-la-Hindi am preparat-o aproape identic cu felul in care e mentionat la reteta, doar ca nu am folosit deloc rosii – le-am evitat pentru ca hrana sa fie mai echilibranta Tridoshic (rosiile sunt puternic perturbatoare pentru toti) si de asemenea n-am pus usturoi, menta si nici zahar (zaharul era necesar doar pentru rosii intrucat mai taie din aciditatea lor). Evident, in loc de ardei simpli, puteti folosi ardei capia sau chiar gogosari. Important e sa-i coaceti bine ca sa fie usor de digerat (mai ales pentru persoanele Vata).

Si uite-asa aveti o hrana de sezon, buna, hranitoare si sanatoasa, usor de preparat de oricine. Daca doriti un finish mai festiv si mai echilibrant pentru persoanele Vata, va recomand sa coaceti uscat putin susan si sa-l presarati in farfurie chiar inainte de a servi. Pofta buna, buna de tot!

ALTE PAGINI SUGERATE

Breakfast - sugestia 2

Breakfast – sugestia 2

Lunch - sugestia 3

Lunch – sugestia 3

Lunch - sugestia 2

Lunch – sugestia 2

Lunch - sugestia 1

Lunch – sugestia 1

Discussion

No comments yet.

Intrebari si Comentarii

Introdu adresa ta de email ca sa primesti notificari cand postez retete si articole noi.

Join 7,344 other followers

BUCATARIE INDIANA VEGETARIANA PE Facebook

CATEGORII DE ARTICOLE

CE VA PLACE CEL MAI MULT

LINKURI INTERESANTE

ARHIVA

Vizite pe Blog

  • 1,931,559 vizite

CALENDAR

October 2013
S M T W T F S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
