Cardamon verde, Lime, Menta

MENTOLADA – Limada cu Menta in stil indian

Mentolada

De cand s-a facut cald si a aparut menta mi-a venit ideea de a face o bautura in care sa fie folosite Limes (lamaitele micute verzi care sunt singurele indicate pentru Pitta) si multa menta. De indata ce am avut ocazia si am intrat in posesia ambelor ingrediente principale gratie Mamei Divine manifestata prin prietena mea Dana, am si facut-o. Asa cum imi spusese intuitia, este cu adevarat o bautura exceptionala, tare la gust, invioratoare si cu efect intens de racorire. Am botezat-o Mentolada pentru ca e numele care mi-a venit primul in minte cand m-am gandit sa prepar aceasta bautura.

Un mic sfat pentru perioada calda: daca doriti sa beneficiati la maxim de efectele puternice de racorire, folositi zahar brut din trestie (nu brun) pentru ca si el contribuie la racorirea corpului spre deosebire de miere care incalzeste.

Mentolada este si un bun remediu pentru a domoli excesul de Pitta care poate fi cauzat nu doar de caldura de afara ci si de o stare puternica de manie, frustrare sau iritare. Din observatiile mele, fiind o persoana care sta zilnic in jur de 10 ore pe zi cu ochii-n calculator, Mentolada calmeaza urgent senzatia de usturime a ochilor. In plus, Mentolada domoleste febra si este o bautura excelenta pentru digestie cu conditia sa nu fie bauta rece de la frigider ci la temperatura camerei.

timp de preparare: 10 minute

rezulta 7 – 8 pahare

INGREDIENTE

1,5 litri apa

3 limes

1 pumn mare de frunze proaspete de menta

5 linguri miere / zahar brut din trestie de zahar sau dupa gust

1/2 lingurita cardamon pulbere – optional

METODA

Alegeti doar frunzele fragede si foarte proaspete de menta si clatiti-le in jet de apa. Puneti-le in blender impreuna cu cardamonul.

Stoarceti zeama de la limes si turnati-o in blender.

Mixati 2 minute pana ce menta s-a faramitat la maxim.

Adaugati 500 ml apa, mai mixati cateva secunde. Apoi strecurati lichidul printr-o strecuratoare de ceai sau o bucata de tifon impaturit in doua. Stoarceti bine menta care se aduna in strecuratoare si aruncati-o.

In lichidul verde intens obtinut turnati restul de apa precum si mierea/zaharul. Amestecati bine de tot pana se dizolva indulcitorul si serviti.

Mentolada_

Din punct de vedere Ayurvedic: Mentolada este Tridoshica. Persoanele cu predominanta Vata pot folosi ce doresc: miere sau zahar. Este indicat persoanelor Pitta sau care se confrunta momentan cu un exces de Pitta sa foloseasca numai zahar brut de trestie, nicidecum miere. Pentru persoanele Kapha este mai bine sa foloseasca miere insa in cantitate mai mica decat este indicat la ingrediente.

click aici pentru a va afla Tipologia Ayurvedica

ALTE PAGINI SUGERATE

Pudina Sharbat

Pudina Sharbat

SHIKANJI - Limonada indiana

SHIKANJI – Limonada indiana

Mint Lemonade

Mint Lemonade

Gulab Doodh

Gulab Doodh

Discussion

3 thoughts on “MENTOLADA – Limada cu Menta in stil indian

  1. Nu mi-am imaginat ca exista o limonada care sa “concureze” cu SHIKANJI, insa MENTOLADA a urcat pe acelasi loc in topul preferintelor mele/ limonada. Absolut delicioasa, multumesc!

    Posted by emaconduracheema | 17 September 2013, 9:07 PM
  2. si eu incerc diverse retete de racoritoare. Inventez in functie de gust si caut sa fie cat mai natural. Cum nu totdeauna am in casa lamai, mai si improvizez. Azi dimineata am facut un suc de mere de vara verzi cu ghimbir si cu menta fara nici un indulcitor. Este foarte bun si racoros si suficient de dulce si parfumat.

    Posted by carmen | 31 August 2013, 6:41 PM
    • Excelenta idee! Ayurveda spune ca mai important decat placerea data de gust, este felul in care se imbina/impaca componentele.

      Posted by cloudpearl | 31 August 2013, 7:43 PM

Introdu adresa ta de email ca sa primesti notificari cand postez retete si articole noi.

Join 7,602 other subscribers

CATEGORII DE ARTICOLE

CE VA PLACE CEL MAI MULT

Test pentru analiza Tipologiei Ayurvedice
Despre mine
Aloo MURUKKU - Rotocoale din Cartofi si Faina de Orez
Cum se face GHEE
Lapte din Nuca de Cocos - Cum se face
Rezultatele Testului
Parathas - Lipii indiene fara drojdie
Turmeric Milk - Lapte cu Turmeric
Turmericul - turbo-remediul Ayurvedic si preferatul studiilor stiintifice
Retete si sfaturi ayurveda “gratuite”

ARHIVA

Vizite pe Blog

  • 3,292,864 vizite

CALENDAR

August 2013
S M T W T F S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031