Caju, Cardamon verde, Cuisoare, Frunze de Dafin, GHEE, Orez, Scortisoara, Stafide, Turmeric

Mishti Pulao – Pilaf dulce bengalez cu Stafide si Caju

Mishti Pulao

Acum 5 ani cand am fost in India, masa de dimineata la ashramul unde locuiam era formata intotdeauna dintr-un orez putin dulce-putin sarat, foarte placut si aromat, care te ungea la suflet. Era atat de bun, de usor si gustos incat nu iti mai trebuia nimic altceva de rontzait, iti incepeai ziua fericit si nu simteai nevoia de nici un fel de snack ulterior. Am dus dorul acelui orez ani de zile, insa nu-i stiam numele ca sa-l pot cauta si replica. Asta pana recent cand l-am redescoperit printre vrafurile de retete adunate. Era vorba de Mishti Pulao dar intr-o forma mai simpla, mai modesta, nu ca cea pe care v-o impartasesc azi.

Mishti Pulao pe care vi-l propun astazi este chiar mai gustos si mai deosebit decat cel pe care l-am mancat la acel ashram. Este special, aparte, extrem de usor de facut, asa cum o sa si vedeti. Reteta este specifica Bengalului si, ca in mai toate retetele bengaleze, se foloseste zahar – de unde si denumirea de mishti = dulce. Insa nu e vorba de un orez pentru desert, ci de unul care se serveste la masa principala, alaturi de diferite alte sosuri sau Curry-uri.

Combinatia dintre dulce, sarat si condimente poate parea anapoda unui roman, insa va asigur ca este ceva cu totul minunat, un deliciu. Puteti servi Mishti Pulao la orice ora din zi, la oricare din cele 3 mese, simplu – ca atare – sau alaturi de un aperitiv, dupa cum doriti.

Noi l-am savurat cu Khajur Imli Chutney (Chutney de Curmale cu Tamarind), insa, desi combinatia e fantastic de buna si digestiva, totusi acest Chutney acopera aromele suave ale lui Mishti Pulao, care e o masa completa in sine. Bucatelele de caju sunt absolut exceptionale in acest orez, iar stafidele contin aroma condimentelor gatite in Ghee – ceva fantastic! Fiecare imbucatura merita savurata, iar cunoscatorii il vor aprecia la adevarata lui valoare. Sincer, nu stiu cum am putut trai pana acum fara acest Mishti Pulao 🙂

timp de preparare: 25 – 30 minute

rezulta 4 portii

grad de picantzeala: 0 (zero)

INGREDIENTE

1 + 1/2 cani orez Basmati

1 mana stafide brune

20 caju

1 baton de scortisoara

3 pastai de cardamon

2 cuisoare intregi

1 foaie de dafin

1 lingura zahar brut din trestie de zahar

1 lingurita turmeric

3 cani apa

1 lingura Ghee solidificat

1 + 1/2 lingurite sare

1 cana = 300 ml

METODA

Spalati orezul in mai multe ape, apoi scurgeti-l. Presarati turmericul deasupra lui si amestecati cu mana (sau cu o lingura daca nu vreti sa vi se ingalbeneasca mana, desi turmericul este exceptional pentru piele si se duce dupa doua-trei spalari). Asta va da culoarea exceptionala, fara a modifica gustul. Lasati orezul sa se zvante pe un platou, intins intr-un strat uniform, pana ce o sa aveti nevoie de el – nu conteaza cat de mult va mai fatzaiti prin bucatarie dupa una alta, dar macar 10-15 minute, pentru ca orezul sa inceapa sa se usuce si sa absoarba culoarea turmericului.

Pregatiti condimentele, sa va fie aproape de aragaz. Intr-o oala de 2 litri sau mai mare (preferabil mai mare, de vreo 3 litri, si daca se poate sa fie nu plata ci mai mult inalta), puneti Ghee-ul la topit pe foc mic. Imediat ce se topeste aruncati toate condimentele in el impreuna cu stafidele si caju. Sotati cam 1 minut pe foc mic mic de tot, pana ce caju isi schimba usor culoarea si stafidele se umfla. Imediat puneti in oala orezul si amestecati cam 2-3 minute, pana ce toate boabele de orez sunt bine invelite in Ghee.

Presarati zaharul si sarea, mai amestecati nitzel, apoi turnati apa. Dati focul la tare pana ce incepe apa sa fiarba. Amestecati cand si cand ca sa va asigurati ca boabele de orez nu s-au lipit de fundul oalei.

Cand apa incepe sa fiarba, nu mai umblati deloc la orez si acoperiti oala cu un capac potrivit – este esential. Dati focul la minim si fierbeti 10, maxim 15 minute, pana ce apa a fost absorbita complet si orezul e fiert.

Si cu asta basta! Aveti acum bucuria sa savurati cel mai delicios orez pe care l-am mancat vreodata 🙂 Pofta maxima! Nu uitati ca la servire sa umblati usurel cu o furculita prin orez ca sa aduceti la suprafata bucatelele de caju si stafidele care au tendinta sa se lase la fundul oalei in timpul fierberii.

Mishti Pulao_

Din punct de vedere Ayurvedic: Mishti Pulao este Tridoshic. Pentru persoanele Kapha de folosit mai putin zahar sau deloc.

click aici pentru a va afla Tipologia Ayurvedica

ALTE PAGINI SUGERATE

Chana Dal Rice - Orez cu Chana Dal

Chana Dal Rice – Orez cu Chana Dal

Orez cu susan si caju

Ellu Saadam – Orez cu Caju

Orez cu scortisoara si cardamon

Cinnamon Cardamom Rice – Orez aromat cu Scortisoara si Cardamon

Paramannam - Orez cu Lapte, stafide si Caju

Paramannam – Orez cu Lapte, stafide si Caju

Discussion

7 thoughts on “Mishti Pulao – Pilaf dulce bengalez cu Stafide si Caju

  1. Buna seara!si eu am fost in India acum zece ani,m am indragostit de condimentele lor,mai pregatesc uneori curry de pui,iaurt cu mango pulp,ceva efect a supra starii de spirit,benefic bnteles,pare ca au aceste condimente…

    Posted by Pisi | 26 March 2015, 9:14 PM
  2. foarte interesanta reteta!!!

    Posted by coco | 3 March 2015, 12:19 PM
  3. Multumim pentru reteta! Imi ploua in gura!
    Tot vreau sa-ti spun de ceva vreme… In urma cu cateva saptamani am gatit Kitcheri pentru prima data. Mi-am facut greu curaj sa incerc reteta. A iesit bun, dar cred ca mai mult de o data sau de doua ori pe luna n-as putea sa-l mananc. Am sarit din reteta ghimbirul (nu pot sa-l suport), cardamonul si turmericul (nu folosesc) si scortisoara (mi s-a parut cam ciudata combinatia si cu chimen, dafin, patrunjel si restul). Poate ca m-am si autosugestionat, dar dupa ce l-am mancat am simtit o liniste interioara. 🙂
    Sa ai o primavara frumoasa, draga Daniela!
    Irina

    Posted by copilariefericita | 1 March 2015, 10:10 PM
    • Multumesc Irina pentru impartasirea experientei tale 🙂 Felul in care povestesti tu ca ti-ai facut curaj si ca apoi ai lasat deoparte una alta l-am experimentat si eu, am trecut prin exact aceleasi faze. Cu timpul insa mintea mi-a devenit mai elastica si am incercat ceea ce mi se parea ne-incercabil si de cele mai multe ori am fost rasplatita pentru curajul meu 😀 Cand ai sa te simti mai viteaza merita sa incerci ceea ce acum iti pare “too much” si ai sa vezi cat de mult se schimba gustul Kitcheri-ului obtinut.
      Important e ca totusi ti-a placut si ca esti multumita. Kitcheri este o hrana Sattvica, pura, si de aceea foarte multi oameni nu o pot suporta. Hrana Sattvica aduce multa lumina si liniste in minte, lucru cu care nu toata lumea e obisnuita si nu toata lumea le doreste. Prea multi sunt obisnuiti sa fie mereu agitati mental si fizic si prin urmare sunt atrasi mai mult de hrana Tamasica sau, in cel mai bun caz, de cea Rajasica.

      Posted by cloudpearl | 3 March 2015, 12:12 PM
  4. multumesc

    Posted by Corpodean Ioan | 26 February 2015, 7:25 PM
  5. Chiar azi ma tenta o reteta de orez dulce sarat pe care am gasit-o aici http://www.ruchikrandhap.com/2014/04/zaffrani-pulao-zafrani-pilaf-saffron.html

    Gand la gand 🙂
    Merci

    Posted by Ioana | 25 February 2015, 2:54 PM

Introdu adresa ta de email ca sa primesti notificari cand postez retete si articole noi.

Join 7,602 other subscribers

CATEGORII DE ARTICOLE

CE VA PLACE CEL MAI MULT

Test pentru analiza Tipologiei Ayurvedice
Despre mine
Aloo MURUKKU - Rotocoale din Cartofi si Faina de Orez
Cum se face GHEE
Lapte din Nuca de Cocos - Cum se face
Rezultatele Testului
Parathas - Lipii indiene fara drojdie
Turmeric Milk - Lapte cu Turmeric
Turmericul - turbo-remediul Ayurvedic si preferatul studiilor stiintifice
Retete si sfaturi ayurveda “gratuite”

ARHIVA

Vizite pe Blog

  • 3,293,388 vizite

CALENDAR

February 2015
S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728